WATER

everything-in-nature-is-about-balance-quote-1__just_a_drop_of_water

Recentelijk bleek uit onderzoek van de Universiteit van Stuttgart dat water een geheugen heeft. Heeft water daadwerkelijk een geheugen? Kan water een ‘afdruk’ van energieën vasthouden waar het aan is blootgesteld?

Deze theorie werd in 1988 voor het eerst geopperd in het toonaangevende blad Nature door de Franse immunoloog Dr. Jacques Beneveniste om te verklaren hoe homeopathie werkt.

Homeopathie

Hij werd in dat jaar wereldwijd bekend toen hij zei wetenschappelijk bewijs te hebben gevonden voor de werking van homeopathie. In het bijzonder stelde hij dat hij door middel van een homeopathische oplossing van antistoffen witte bloedcellen kon activeren via een mechanisme dat hij het geheugen van water noemde.

Hoewel zijn oorspronkelijke artikel nooit is herroepen, doorstond de bewering van Beneveniste echter geen herhalingsonderzoeken.

Wat als Beneveniste gelijk had? Meer dan 70 procent van onze planeet is bedekt met water. Het menselijk lichaam bestaat voor tenminste 60 procent uit water; het brein voor 70 procent en de longen voor bijna 90 procent.

Onze energieën worden mogelijk door middel van de afdruk van deze magische substantie vanuit ons brein en ons lichaam overgedragen aan andere levende wezens. De oceanen, rivieren en de regen transporteren op deze manier allerlei informatie over de wereld.

Emoto

Niet alleen in Europa wordt onderzoek gedaan naar het geheugen van water. De Japanse onderzoeker Masaru Emoto is vooral bekend door het onderzoek naar het geheugeneffect van water en de energetische eigenschappen ervan.

Emoto laat door middel van speciale technieken foto’s maken van ijskristallen. Hij maakt gebruik van water dat uit verschillende bronnen komt en dat aan verschillende omstandigheden wordt blootgesteld, zoals geluiden of beelden.

Hij concludeert uit deze foto’s dat de externe effecten invloed hebben op de energetische structuur van water en zorgen voor het helende effect dat water heeft op de mens.

Dr. Emoto laat ons zien hoe hetzelfde water bevriest als het wordt bloodgesteld aan verschillende woorden. De ijskristallen vormen zich geheel anders!

Dr Masaru Emoto’s Water Experiment – Words are Alive! (3:42min)

Water! Het grote mysterie deel 1/9 – Nederlands ondertiteld (9:38min)

 

drop-of-water,-apple

Lauw water drinken

Water heeft een heel heilzame werking op ons lichaam : het hydrateert, helpt toxines te verwijderen, helpt bij het lessen van dorst, reinigt het spijsverteringssysteem, ondersteunt de goede toevoer van voedingsstoffen, het is nodig voor een goede stoelgang, gaat vermoeidheid tegen, ondersteunt de uitstraling van de huid, het voorkomt stofwisselingsproblemen, het kalmeert, verfrist en wordt gemakkelijk opgenomen door het lichaam. En toch kan het verstorend werken. Het is zwaar en heeft tijd nodig om te verteren. Warmte is een kwaliteit die verwarmt en lichtverteerbaar is. Drink daarom zo min mogelijk koud en ijskoud water. Het koelt af en is belastend voor de spijsvertering. Terwijl je een goed brandend vuurtje nodig hebt om water te verteren. Als het voedingsmiddel eerste moet verwarmd worden is dit ten koste van onze energie.

In de zomer zie je terug ijsblokjes verschijnen. Als je daarnaast ook nog een salade, een fris pintje drinkt, een ijsje eet, koelt je lichaam zeer veel af en krijg je problemen met je spijsvertering omdat die ontzettend hard moet werken om al deze koude voeding opgewarmd te krijgen. Daarnaast merk je het ook aan je gewicht.

Wil je echt lichtverteerbaar water, laat je water dan eerst 5 tot 10 minuten koken. Hierdoor wordt je water met energie verrijkt. Regelmatig heet water drinken is een Ayurvedische aanbeveling. Het stimuleert je vertering. Doe dit water in een thermos en drink er de hele dag door kleine slokjes van.

Voordelen van heet water : werkt kalmerend, verwijding van de bloedvaten, helpt te ontgiften, verhoogt de spijsvertering, verwijdert obstructies in de spijsverteringskanalen, werkt ontstekingsremmend, zorgt voor verwijdering van overtollige vetten, vermindert hoest, werkt diuretisch (vochtafdrijvend).

Wanneer je warm water drinkt een half uur tot een uur voor de maaltijd, helpt het bij het afslanken. Kleine slokjes tijdens je eten, helpt bij de vertering, maar drink bij voorkeur niet teveel tijdens het eten. Drink bij voorkeur niet na het eten, pas anderhalf uur nadien, anders worden je verteringssappen te dun en krijg je ook verteringsproblemen.

Om te kijken hoeveel je mag drinken, baseer je je best op het kleur van je urine. Als die geel is, drink je te weinig, maar is er helemaal geen kleur, kan het zijn dat je teveel drinkt. Volg de wijsheid van je lichaam, maar een algemene stelregel is, drink max tot 1,5 l per dag.

Drink als je opstaat 1 tot 2 glazen warm water, je kan gember, verse citroen, een mespuntje curcuma, kaneel en zwarte peper toevoegen als je dit wenst. En drink zeker ook nog een glas voor je gaat slapen.

Een dieet dat aanraadt om meer water te drinken, is in de eerste plaats bedoeld als : ‘vervang koffie, frisdrank en fruitsap door water’… Dus gewoon door het minderen in suikers zal je in het begin veel afvallen. Maar nadien werkt het niet echt meer op die manier, want teveel water drinken werkt ook belastend.

Bron : Pure Ayurveda

Advertenties